2 Eylül 2010 Perşembe

TFS nedir?

Team Foundation Server, Microsoft'un kendi deyimiyle "Team Collaboration Server"dır.
Türkçe bir karşılık bulsak iyi olur diyorsanız, "Birlikte Çalışma Sunucusu" olarak Türkçe ye çevirmek mümkündür.
Aslında çok farklı faaliyetlerde kullanılabilme potansiyeli olmakla birlikte temelde yazılım geliştirme üzerine çalışan ekiplerin birlikte çalışmalarını sağlamak, kolaylaştırmak, takip etmek, işlerin bir kısmını otomatik hale getirmek, vs... vs...
Microsoft'un kendi ihtiyaçlarından dolayı MS'in içinde doğmuş, büyümüş, kullanılmış, yeterince palazlandığı zaman ürün haline getirilip jelatinli kutuya koyulmuş bir yazılımdır. 

Team Foundation Server yazılım geliştirme sırasında ihtiyaç duyulacak bir çok alt sistemi bünyesinde barındırır. Bu alt sistemlerin entegre olarak çalışması sayesine izlenebilirlik imkânı çok artar ve parça parça küçük araçların bir araya getirilmesi ile oluşan bir sisteme göre çok daha fazla katma değer üretir.


TFS'in içinde ne var?

TFS, ana olarak 5 alt bileşenden oluşur diyebiliriz.
  1. Source Control
  2. Work Item Tracking
  3. Document Management
  4. Reporting
  5. Build
... şimdi buırada yeni çıkan Lab Management kısmını da bir başlık olarak dahil etmek uygun olabilir. Ama öncesinde Lab Management'ı biraz daha çalışmam lazım.

TFS ne değildir?
-Proje Yönetim aracı değildir.
Her ne kadar içinde proje yöneticisi zevatın işini kolaylaştıracak bol miktarda özellik barındırsa ve ilk bakışta olacakmış gibi gözükse de işin aslında TFS tam teşekküllü bir proje yönetim aracı değildir. İşin bu kısmını MS Project ya da onun amca oğlu MS Project Server'a devreder. Bu ikisi ile son derece yakın ikili ilişkilerini sürdürmektedir ama ne bileyim, başka bir PM aracı da olabilir.

TFS "work item tracking" mekanizması ile işleri takip eder, gruplandırır, raporlar felan ama kendi içinde takvimlendirme ( scheduling ) ile ilgili birşey bulundurmaz. İşleri sıraya sokayım, birinin başını diğerinin sonuna bağlayayım, "Kritik Yol" hesaplayayım gibi konular mıntıka dışında kalır.

Ayrıca zaman/efor takibi ( timesheet girişi ) ve maliyetlendirme gibi konulara da kalkışmaz. ( TeamExpand timesheet konusu için birşeyler yazdı ama o sonraki bir mesele. )

-Doküman Yönetimi aracı değildir.
Her ne kadar work item'ların yanına herhangi bir tipte dosya iliştirebiliyor olsak da bu TFS'i bir doküman yönetim aracı yapmaya yetmez. Tüm dokümanları topluca alayım, ya da dokümanların içinde arama yaptırayım diyenler hüsrana uğrar, boyunları bükülür.
Bu noktada da topu Sharepoint'e atar. "Kardeşim benim sharepoint'im yok" diyenlere de TFS yanında doküman yönetimi yapmaya yetecek kadar bir sharepoint ile birlikte gelir.


Sırada : TFS'in alt bileşenlerinin detayları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder